
Modelové stáří úspěšně maskuje a dodnes vypadá dobře – zvláště v nejvyšší specifikaci Magnus.

Z profilu vynikne nepřirozeně krátký rozvor. Původní Toledo bylo postaveno na podvozku Volkswagenu Golf II.
Ani ti vzadu si nebudou stěžovat
Největší omezení z pohledu dnešních nároků na jízdní vlastnosti představuje podvozek. Ten totiž pochází z 80. let, kdy u Volkswagenu sloužil Golfu druhé generace, od něj odvozenému sedanu Jetta a sportovnímu kupé Corrado. Toledo se tudíž nejen dost naklání, ale i při jízdě v rovném směru se pohupuje. Přestože zkoušený kus měl kotoučové brzdy i na zadní nápravě, nedá se říci, že by brzdil s vervou. Na brzdový pedál se musí dost tlačit. Snad jen řízení lze označit za uspokojivé. Přes skromný rozvor jsme uvnitř našli překvapivě dost prostoru i pro pasažéry sedící vzadu. Omezující bude spíše šířka, takže se tam pohodlně usadí dva. Uprostřed se dá počítat jen s velmi útlou postavou. Doslova obří objem má zavazadelník, který překonává i černou díru v zádi Škody Octavia. To svádí k přetěžování, což jsme podle unavených zadních tlumičů identifikovali i u testovaného automobilu.

Černý interiér už nikoho nenadchne, velurové čalounění výsledný dojem trochu zlepšuje. Volant i řadicí páka překvapivě dobře padnou do ruky.

Bezedný zavazadelník svádí k přetěžování (užitečná hmotnost činí 500 kg).
Turbodiesel si řekne o pochvalu
Populární „té-dé-íčko“ láká i u nejstaršího Toleda, byť si nelze nevšimnout toho, že jeho zástavba nebyla prosta komplikací. Při startování s vozem třese a rezonanční frekvence se v nejnižším pásmu otáček nepodařilo odrušit. Dobrá, pomiňme tuto nekultivovanost a dostaneme už jen samá pozitiva: velmi nízkou spotřebu, suverénní dynamiku a v neposlední řadě možnost tankovat bionaftu. Výkonnější varianta přímovstřikového turbodieselu se montovala pouze do nejlépe vybavených specifikací Magnus. K jejich standardu tedy patří vše, co tehdy šlo do Toleda první generace dát – dva airbagy, ABS, 15palcová litá kola, přední mlhovky, elektrické ovládání všech oken i vnějších zpětných zrcátek, dálkové centrální zamykání, palubní počítač i mechanická klimatizace.

Pro dva průměrně vzrostlé pasažéry se vzadu najde solidní porce prostoru.
| Seat Toledo Magnus 1.9 TDI (1999) | |
|---|---|
| Motor | přeplňovaný vznětový řadový čtyřválec OHC |
| Zdvihový objem (cm3) | 1896 |
| Max. výkon (kW/k) | 81/110 |
| při otáčkách/min | 4150 |
| Max. točivý moment (N.m) | 235 |
| při otáčkách/min | 1900 |
| Max. rychlost (km/h) | 193 |
| Zrychlení 0–100 km/h (s) | 11,2 |
| Počet převodových stupňů | 5 |
| Provozní hmotnost (kg) | 1245 |
| Zavazadelník (m3) | 0,550 |
| Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km) | 6,6/4,1/5,1 |
| Rozměry: délka/šířka/výška/rozvor (mm) | 4337/1662/1424/2471 |
| Cena | průměrná 125 000 Kč včetně DPH, testovaného vozu 119 000 Kč včetně DPH |
| Seat Toledo Magnus 1.9 TDI (1999) - hodnocení | |
|---|---|
| + | Velmi dobré vybavení |
| - | Miniaturní schránka |
První generace Toleda už toho dost pamatuje, ale nad jejím vzezřením ani dnes nikdo nemůže ohrnovat nos. Pro méně majetnou českou rodinu první krok na cestě od dosluhující Felicie k modernější Octavii...

Spice auto
(Tomas, 20. 12. 2008 20:37)